Ημερίδα για το Κυπριακό Θέατρο


imerida-kypriako-theatro

Το Κυπριακό Έργο: Γραφή και Παράσταση

Πολύ ενδιαφέρουσα από κάθε άποψη ήταν η ημερίδα που διοργανώθηκε πρόσφατα στη Λεμεσό από το Κυπριακό Κέντρο Συγγραφέων ΠΕΝ, τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου και το Κυπριακό Κέντρο Διεθνούς Ινστιτούτο Θεάτρου, με θέμα «Το Κυπριακό Έργο: Γραφή και Παράσταση».

Στην ημερίδα που ήταν αφιερωμένη στη μνήμη δυο σημαντικών φορέων του θεάτρου, του Γιάννη Κατσούρη και του Κωστή Κολώτα, ομιλητές ήσαν ο συγγραφέας, μελετητής και καθηγητής του Πανεπιστημίου Frederick Δρ. Κλείτος Ιωαννίδης, ο θεατρολόγος Ανδρέας Χρυσοστόμου και ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Νίκος Χαραλάμπους.

Ο Δρ. Κλείτος Ιωαννίδης στην εισήγηση τουμε θέμα: «Το Κυπριακό Θεατρικό Έργο κατά την Περίοδο της Ανεξαρτησίας (1960 μέχρι σήμερα)» αναφέρθηκε στο θεατρικό λόγο με την ανακήρυξη της Κυπριακής Δημοκρατίας σε συνάρτηση με τα δραματικά γεγονότα του 1963 και 1974 εξετάζοντας τη διάσταση αυτού του λόγου από την παραδοσιακή ηθογραφία στο θέατρο με κοινωνικό, πολιτικό και αστικό περιεχόμενο. Αναφέρθηκε εκτενώς σε πρόσωπα και έργα και επισημαίνοντας τους λογοτέχνες που έδωσαν καινούργιο πρόσωπο στη θεατρική εικόνα της Κύπρου.

Ο Ανδρέας Χρυσοστόμου μίλησε με θέμα «Κυπριακή Δραματουργία 1960 – 1974, θεματολογία και μορφές» επιχειρώντας ταξινόμηση των έργων της «σοβαρής» δραματουργίας της περιόδου 1960 – 1974 με βάση το δυαδικό σχήμα «Θέμα – Μοτίβο». Ανέπτυξε τους βασικότερους θεματικούς κύκλους των έργων του Αγώνα 55-59 και της «αστικής ζωής» καθώς και την εξελικτική τους πορεία με βάση τον άξονα «παράδοση-ανανέωση» κάνοντας ειδική αναφορά στη θεατρική προσφορά του Πάνου Ιωαννίδη.

«Το Κυπριακό Θεατρικό Έργο και η Σκηνική του Πορεία» ήταν το θέμα που ανέπτυξε ο Νίκος Χαραλάμπους επισημαίνοντας την πρωταρχική ανάγκη αναγνώρισης των λαϊκών καταβολών ενός λαού πριν από την αποδοχή ξένων πηγών και πρωτίστως την υποστήριξη από την Επίσημη Πολιτεία και τη Θεατρική Συντεχνία της θεατρικής γραφής από Κυπρίους για Κυπρίους. Σχολιάσε το ρεπερτόριο του δημόσιου και των ιδιωτικών θεατρικών φορέων, θυμίζοντας τους Κύπριους συγγραφείς που παίζονταν πριν το 1974. Ανέλυσε επίσης τις συνθήκες που μετά το 1974 οδήγησαν σε ξένα δεκανίκια τονίζοντας την περίπτωση μετά το 1980, οπότε το θέατρο από τον λαό για τον λαό εμπλουτίστηκε από πολλές αξιόλογες γυναικείες θεατρικές φωνές και νέους συγγραφείς, φαινόμενο στατιστικά διεθνώς σπάνιο στην αριθμητική αναλογία λαού-συγγραφέων και επομένως σε ζηλευτά επίπεδα στην Κύπρο. Τόνισε τέλος το χρέος για την ενθάρρυνση για δημιουργία από Κυπρίους συγγραφείς και κυρίως το ανέβασμα έργων επί σκηνής σε αντιδιαστολή με την πανδημία του τηλεοπτικού αυτισμού.

Την Ημερίδα διάνθησαν με συγκλονιστικές ερμηνείες τους η Δέσποινα Μπεμπεδέλη και ο Βασίλης Μιχαήλ, με σκηνή από το έργο του Γιώργου Νεοφύτου DNA, σε παραγωγή του Σατιρικού Θεάτρου. Η Ιωάννα Σιαφκάλη ήταν συγκινητική στο μονόλογο από το έργο του Αντώνη Γεωργίου «Αγαπημένο μου πλυντήριο», παραγωγή ΘΟΚ.


Αναζήτηση



Copyright © 2010 -

Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΛΕΜΕΣΟΥ

ISSN 1986-213X (print) - ISSN 1986-2148 (online)

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή, απόδοση του περιεχομένου (κειμένου ή φωτογραφίας) με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφηση ή άλλο, χωρίς τη γραπτή έγκριση ή άδεια της "Φωνής".