Γιώργος Παπαγεωργίου: Μιkrό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος


Γιατί Αρχαίο Δράμα;

Συνέντευξη με τον Γενικό Διευθυντή του Ριάλτο, Γιώργο Παπαγεωργίου.

- Ο τίτλος του φεστιβάλ υποδηλεί την ανάγκη σας να δικαιολογήσετε γιατί επιλέγεται να ασχοληθείτε με το αρχαίο δράμα. Ποιος είναι ο λόγος λοιπόν που επαναφέρεται το αρχαίο δράμα και γιατί νιώθετε την ανάγκη της απολογίας;

Σας διαβεβαιώνω ότι καμία πρόθεση απολογίας δεν κρύβεται πίσω από τον τίτλο του «μικρού» («Γιατί αρχαίο δράμα;»). Πολύ ξεκάθαρος στόχος μας για τη νέα και 4η εκδοχή του μικρού φεστιβάλ αρχαίου δράματος είναι να προσκαλέσουμε κοινό και συμμετέχοντες καλλιτέχνες να προβληματιστούν γιατί μας αφορά το αρχαίο δράμα και τα θέματα που αντλούνται από την αρχαία ελληνική δραματουργία, το βαθμό στον οποίο το αρχαίο δράμα έχει επηρεάσει και συνεχίζει να εμπνέει σύγχρονους δημιουργούς και, τέλος, τους προβληματισμούς που θέτει στα πολύ κρίσιμα πια ζητήματα της ταυτότητας και της καταγωγής, της μνήμης και της παράδοσης.

-Είναι το αρχαίο δράμα τόσο βαρύ όσο ακούγεται τελικά; Απευθύνεται σε θεατές όλες των ηλικιών;

Νιώθω πως όχι, δεν είναι βαρύ. Και ναι απευθύνεται σε θεατές όλων των ηλικιών. Δυστυχώς όμως στο Κυπριακό θέατρο, το μεγάλο ειδικό βάρος της σπουδαίας θεατρικής ιστορίας μας στο αρχαίο δράμα νιώθω ότι (με εξαιρέσεις) δεν μας αφήνει να προχωρήσουμε. Αντίστοιχο φορτίο κουβαλούσε και το Ελληνικό Θέατρο. Την τελευταία πενταετία όμως, με τις ευκαιρίες που δόθηκαν σε νεώτερους σκηνοθέτες, παρατηρούμε μια δυναμική, που πάει το θέατρο μπροστά και που συμπαρασύρει και τους πιο καταξιωμένους σκηνοθέτες.

- Δίνεται την πρόκληση σε νέους κύπριους δημιουργούς να ασχοληθούν με το αρχαίο δράμα και να το επικαιροποιήσουν αγγίζοντας σημερινά θέματα. Πώς το επιτυγχάνουν αυτό οι συμμετέχοντες; Πώς προσεγγίζουν το αρχαίο δράμα;

Επιτρέψτε μου να μεταθέσω την απάντηση στη συγκεκριμένη ερώτηση μετά το πέρας του Φεστιβάλ μας και να προσκαλέσω εσάς και τους αναγνώστες σας στην Ανοιχτή Συζήτηση στο Παλιό Ξυδάδικο στις 9 Μαΐου στις 6μμ όπου και θα προσπαθήσουμε να την απαντήσουμε.

- Πώς προέκυψε η συνεργασία με το ΜΙΤΟΣ και τι προοπτικές ανοίγει;

Δηλώνω θεατής αλλά και θαυμαστής της προσπάθειας του ΜΙΤΟΣ να οργανώσει και να στηρίξει το μικρό φεστιβάλ αρχαίου δράματος στα πρώτα του βήματα από το 2010-2012. Στο πλαίσιο των πολλών επαφών του Ριάλτο με τους φορείς της Λεμεσού το τελευταίο χρόνο, αναζητώντας ουσιαστικές συνεργασίες που να προσθέτουν στο προφίλ και το πρόγραμμα του Ριάλτο, κάναμε σειρά συναντήσεων και με την Έλενα Αγαθοκλέους (ΜΙΤΟΣ) και ανταποκριθήκαμε θετικά στην πρόταση της να συνδράμουμε στην αναβίωση του «μικρού».

- Πώς το φεστιβάλ υποβοηθά στο να διαμορφωθούν τα επόμενα βήματα της ιστορίας του κυπριακού θεάτρου στο αρχαίο δράμα;

Πιστεύουμε πως η ανάγκη για μια καινούργια ανάγνωση των κειμένων του αρχαίου δράματος είναι απαραίτητη ώστε αυτά να συνεχίσουν να αφορούν τους σημερινούς θεατές όλων των ηλικιών και να διαμορφώνουν μια συλλογική συνείδηση. Αναγνωρίζοντας την ανάγκη να δοθεί βήμα σε νέους Κύπριους δημιουργούς να προτείνουν τέτοιες νέες αναγνώσεις, να δώσουν τη δικιά τους απάντηση στη γενική θεματολογία του Φεστιβάλ «Γιατί αρχαίο δράμα;» εντάξαμε στο πρόγραμμα μας την Κυπριακή Πλατφόρμα Αρχαίου Δράματος (6 Μαΐου στο Θέατρο Ριάλτο) και τη Μικρή Πλατφόρμα (10 Μαΐου στο Παλιό Ξυδάδικο). Για να απαντήσω στην ερώτησή σας, το «μικρό» βοηθά βάζοντας ένα λιθαράκι στη δημιουργία και τη διαμόρφωση των αυριανών θεατών αλλά και, εξίσου σημαντικά, δίνοντας βήμα σε νέους Κύπριους δημιουργούς.

Αναλυτικά το πρόγραμμα βρίσκεται στις ιστοσελίδες των διοργανωτών: www.mitos.org.cy και  www.rialto.com.cy

mikro drama rialto poster


Αναζήτηση



Copyright © 2010 -

Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΛΕΜΕΣΟΥ

ISSN 1986-213X (print) - ISSN 1986-2148 (online)

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή, απόδοση του περιεχομένου (κειμένου ή φωτογραφίας) με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφηση ή άλλο, χωρίς τη γραπτή έγκριση ή άδεια της "Φωνής".